כותרת
> C;
1/1
טכנולוגיה ותקשורת

איך לקדם אתרים של עסקים מקומיים בגוגל?

מעלות טכנולוגיה ותקשורתפורסם: 20.07.21 , 18:00ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

אנחנו חיים בעולם של תאגידי ענק, ואחת הדוגמאות הטובות לכך היא גוגל - וליתר דיוק אלפבית, החברה שגוגל שייכת לה. מצד שני יש בעולם גם עסקים קטנים, מקומיים, עם שאיפות צנועות יותר שגם אותן לא תמיד קל לממש. התחרות בכל תחום כמעט ובכל אזור כמעט קשה, ולכן נדרשת אסטרטגיית שיווק חכמה כדי להצליח. גוגל עשויה לסייע גם לעסקים המקומיים, ולמעשה עבורם נוכחות נכונה במנוע החיפוש הפופולרי יכולה להוות את ההבדל שבין דשדוש לבין שגשוג.

למה חשוב לבצע קידום לוקאלי?

לעסקים מקומיים וקטנים יחסית יש מן הסתם תקציב שיווק מוגבל, וכדי להפיק ממנו מקסימום תועלת חשוב להיות יעילים במיוחד. המרכיב החשוב ביותר ביעילות הוא למקד נכון את קהל היעד. כך למשל חברת הדברה שפועלת בצפון לא זקוקה מן הסתם ללקוחות בתל אביב, ולבעל חנות למכירת סלולריים במעלות כדאי להופיע בגוגל בעיקר כשמישהו מהאזור מבצע חיפושים.

קידום אתרים בגוגל כך שייחשפו קודם כל לעיני גולשים מהאזור הגיאוגרפי הרלוונטי נקרא קידום לוקאלי, ואם מבצעים אותו נכון הוא מניב תועלת גבוהה מאוד.

ביטויים שכוללים מיקומים גיאוגרפיים

הצעד הראשון שחובה לבצע במסגרת קידום אתרים לוקאלי הוא מחקר מילות מפתח עם אוריינטציה לביטויים שכוללים מיקומים גיאוגרפיים: חברת הדברה בצפון, צימר רומנטי בגליל העליון, החלפת מסך אייפון בנהריה וכו'.

מטרת המחקר היא למצוא את הביטויים שעבורם הכי כדאי לקדם את האתר - אלה שגולשים רבים, ובפרט כאלה שיש סיכוי טוב שיהפכו ללקוחות, מחפשים. גם ביטויים שעבורם התחרות פחות קשה יכולים להתאים לקידום, כדי להשתלט על נישה פחות עמוסה וכך למשוך תנועה משמעותית לאתר.

כרטיס אטרקטיבי ב-Google My Business

גם אחרי שהפכה לתאגיד גלובלי ענקי, גוגל ממשיכה לחשוב על העסקים הקטנים והמקומיים - ופיתחה במיוחד עבורם את פונקציית ה-Google My Business.

גוגל מיי ביזנס הוא כרטיס שמופיע בתוצאות החיפוש ומציג לגולשים מיד פרטים רלוונטיים אודות העסק. בין השאר ניתן להוסיף לכרטיס שעות פתיחה, איכויות ספציפיות (למשל עבור מסעדה - "ידידותית לילדים", "אווירה רומנטית", "תפריט טבעוני" וכו'), תמונות, וידאו וגם ביקורות של לקוחות שמוסיפות אותנטיות ועשויות לשכנע לקוחות פוטנציאליים חדשים.

הכרטיס מוצג בפני גולשים שביצעו חיפוש רלוונטי ושגוגל זיהה שהם נמצאים באזור של העסק (ליתר דיוק סדר התוצאות מוצג גם על בסיס קרבה גיאוגרפית). לפעמים על בסיס התבוננות בכרטיס הגולש עשוי להגיע מיד אל העסק, כך שאפשר להוסיף ל-Google My Business גם את האופציה לנווט אל העסק בלחיצת כפתור.

קידום באמצעות מקומונים אינטרנטיים

בסוף המאה הקודמת עסקים מקומיים פרסמו במקומונים מודפסים שפרחו בכל הארץ. במאה ה-21 קידום אתרים בגוגל מתבצע באמצעות התחליף הדיגיטלי, אותם מקומונים אינטרנטיים שתורמים רבות לתהליך ולדירוג של האתרים. הקידום הוא באמצעות תוכן איכותי שמועלה במקומון וכולל כמובן קישור אל האתר שאותו רוצים לקדם. בכל מקרה חשוב לבצע את כל הפעולות הנ"ל בעזרת מומחים לקידום אתרים אורגני כמו למשל משרד פרסום ירדן דיגיטל.

קרדיט תמונה: flickr.com