כותרת
> C;
1/1
טיולים ותיירות

על נופש משולב חקלאות בישראל

מעלות טיולים ותיירותפורסם: 14.07.21 , 15:19ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

אחת האפשרויות המעניינות לנופש בארץ הוא באמצעות שילוב של נופש מפנק עם חוויה חקלאית. זה לא אומר כמובן שאתם הולכים לעבוד בעבודה חקלאית מפרכת לאורכו של הנופש שלכם, אבל מדובר בשילוב של עבודה חקלאית לצד חוויות אחרות בנופש ופינוקים. כך למשל תוכלו בבוסתנים שונים ובחוות חקלאיות שונות ברחבי הארץ להנות מסיורים חקלאיים במטעי גפנים וזית, לעזור בעבודות אדמה קלות, ללמוד על תורת החקלאות ואף על גידול בתנאים ביתיים עירוניים. תוכלו גם לשלב בטיול כזה ביקור ברפת וסיוע בעבודת הרפת השונות כולל חליבת הפרות, ושילוב של הסברים על עבודת המקום.

אירוח במלונות יוקרתיים וגם בקיבוצים

חבילות נופש משולבות עבודה חקלאית מתאימות לכל המשפחה, כולל ילדים קטנים עד גיל 3 וניתן לשלב בהן עבודה עברית, היכרות עם תורת החקלאות. גם ביקור בלולים לצד רפתות ובמשקים חקלאיים שונים הוא חלק מחבילת נופש חקלאית ותוכלו לבחור את הפעילויות המועדפות עליכם. מלונות ברחבי הארץ מציעים חבילות נופש חקלאיות, אך חבילות כאלו משווקות לא רק דרך המלונות עצמם אלא גם דרך קיבוצים, כפרים ויישוביים חקלאיים שונים אשר ישמחו לארח אתכם בחוות החקלאיות שלהם, כולל אירוח ביחידות נופש של המקום. ולכן לא חובה ללון במלון יוקרתי אלא בנופש חקלאי תוכלו כחלק ממאפייני הנופש גם להנות מאירוח כפרי או בקיבוץ ביחידות אירוח לכל המשפחה.

בתי מלון במגוון אזורים ברחבי הארץ מאפשרים לאורחים לרכוש חבילות נופש משולבות חקלאות כאמור. בצפון הארץ, בדרום, במרכז ובשפלה מגוון של חבילות נופש מחכות לכם.

חקלאות בלב המדבר

נופש בחלקה הדרומי של הארץ לא חייב להיות רק באילת. נכון שישנו מבחר עצום של מלונות באילת אך אם נצא קצת מהקופסא נוכל לשלב נופש באילת לצד כמה ימים בחווה חקלאית וכך להנות מנופש שכולל גם טיול ונגיעות של חקלאות. נהנה בצורה הזו מנופש קצת אחר שכולל הרבה למידה וסיפוק. ישנן כמה חוות חקלאיות בדרום הארץ ולוקיישנים שונים בהם תוכלו לחוות היבטים חקלאיים. כך למשל תוכלו לבקר בחוות ייצור גבינות ממש בלב המדבר כמו למשל בסמיכות לצומת טללים. במקום ישנו דיר עיזים ומחלבה וייצור של גבינות כמובן. גבינות טעימות להפליא. גם מסעדה תוכלו למצוא במקום, וכמובן שכל הפעילויות מתאימות לכל המשפחה. לוקיישן נוסף מומלץ לביקור נמצא במרחק של 40 ק"מ מדרום לבירת הנגב, באר שבע, והוא מרכז מחקר ופיתוח חקלאי שמטרתו להנגיש לחקלאי הארץ שיטות מתקדמות מעולם החקלאות כמו למשל שיפור וייעול דרכי ההשקיה, הדישון ועוד. תוכלו לבקר במרכז כזה עם כל המשפחה ולהעשיר את הידע שלכם בנושא.

עוד חדשות זה לשים לב שהלוקיישן מקסים הנמצא במצפה רמון מאפשר לכם לפגוש אלפקות פנים מול פנים. החווה שנמצאת כאמור במצפה רמון כוללת לא רק אלפקות אלא גם סוסים, עיזים, לאמות ועוד בע"ח. במקום מתקיימים טיולי סוסים וישנו עיבוד של צמר.

אחרי ביקור בחווה חקלאית או במרכז המחקר והפיתוח תוכלו להמשיך לאילת ובה להנות מכמה ימים מפנקים באחד מהמלונות היוקרתיים שבעיר.

נופש וחקלאות בצפון הארץ

נופש בצפון כמו למשל בסוגי מלון בוטיק ובכלל בארץ לא חייב רק לכלול מסלולי הליכה בנחלים. תוכלו לשלב בנופש כזה גם היבט חקלאי שיעשיר את הידע שלכם בנושא ואף ייתן לכם כלים לגדל בעצמכם בבית, בסביבה עירונית, גידולים שונים כמו צמחי תבלין בצורה אורגנית ונקייה לחלוטין מהדברה. יש מבחר עצום של אתרים בצפון הארץ שמחכים לתיירים שיגיעו אליהם. החל מחוות חקלאיות, בוסתנים, רפתות, לולים, יקבים, מפעלי גבינות קטנים ועוד. העושר הוא עצום ונותר רק להגיע להנות הנאה צרופה. כך למשל תוכלו להגיע לבוסתן מקסים שנמצא במושב אלמגור. בבוסתן המקומי מתקיים גידול של פירות אקזוטיים שונים כמו גם של צמחי תבלין מאוד מיוחדים ותוכלו להגיע למקום לסיור ולמידה, כולל טעימות של ליקרים טעימים במיוחד מבוססי הפירות האקזוטיים שגדלים כאמור בבוסתן המקומי.

כדאי מאוד לשלב ביקור כזה עם אירוח במגוון של מלונות בצפון הארץ. תוכלו לבחור את המלון המתאים עבורכן מבחינת המיקום והתקציב. לא חייבים כמובן להתארח במלון יוקרתי שייקר מאוד את החופשה. אחד היתרונות בצפון הארץ הוא שכתוצאה מהמגוון העצום של מקומות הלינה והאירוח כמעט לכל תקציב תוכלו למצוא את מקום הלינה והאירוח שיתאים עבורכם לכיס. כמובן שיש הבדל ברמת האירוח והפינוקים אבל כל משפחה וכל זוג יוכלו למצוא את מקום האירוח האידיאלי עבורם.

נופש חקלאי במרכז הארץ

ולאלו שנסיעה לצפון או לדרום הארץ דורשת מהם קצת יותר לוגיסטיקה ונסיעה, יש מבחר עשיר של לוקיישנים חקלאיים לשלב בנופש שלכם גם במרכז הארץ, ובתל אביב גם כן. כך למשל בעיר תל אביב תוכלו להגיע עם הילדים לחווה שנמצאת ממש בלב פארק גני יהושוע. החווה מתרפסת על פני שטח של 70 דונמים ויש בה מגוון של אטרקציות כמו למשל מבוך של עצי פיקוס, גן מוזיקלי שכולו עשוי אף ורק מחומרים שעברו תהליך מחזור, יש בו גם נגרייה וגם פעילויות צפרות. וזה לא סוף הרשימה. המקום מקסם ומתאים לכל הגילאים וההגעה אליו עבור תושבי המרכז ובייחוד עבור תושבי גוש דן היא קלה וקצרה. תוכלו במקום גם לחגוג ימי הולדת בתיאום מראש כמובן, וגם להנות מפעילויות מבוססות עונה כמו למשל פעילות של מסיק זיתים או קציר בחג השבועות. גם בגדרה למשל תוכלו להנות מקטיף עצמי עם הילדים ולקטוף פטל, תותי שדה, שסקים ופירות נוספים.

עבור אלו הנופשים באזור ניתן להזמין חדר מבין מגוון של מלונות בתל אביב אשר מציעים חדרי סוויטות או חדרים אחרים לכל המשפחה. מגוון של מלונות ממוקמים ממש על הטיילת ותוכלו לבחור גם במלונות קטנים ואינטימיים יותר עבור המשפחה כמו למשל בשכונת נווה צדק המקסימה או במונטפיורי.

נופש חקלאי באזור ים המלח

גם אזור ים המלח הוא אזור מצוין לנופש חקלאי ותוכלו למשל לבקר בחווה חקלאית הממוקמת מדרום לים המלח בה מגדלים זנים מיוחדים של פירות וירקות. תהנו מסיור במקום עם מדריך מקומי ותלמדו מהו מלפפון הודי או חציל לבן. תטעמו כמובן מהזנים המיוחדים הללו ותוכלו אף לסייע בעבודת החקלאות עצמה. תוכלו לשלב כמובן לינה במגוון של מלונות בים המלח המציעים חבילות נופש מפנקות עם פינוקים שונים מתקני ספא, ארוחת בוקר עשירה, בריכה ופעילויות שונות לכל המשפחה בכל עונות השנה.

קרדיט: שאטרסטוק